Här nedan finner du information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument när du handlar i vår webbutik.
Priserna i kassan är inklusive moms (fn 25%). Du kan enkelt ändra så att priserna visas exklusive moms genom att byta visningsläge i rutan längst upp på sidan. Vi resrverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, slutförsäljningar etc. Dessa meddelas vid beställning.
Normal leveranstid är cirka 3 dagar för lagervaror. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vissa produkter som ligger på fjärrlager kan ta upp till 10 dagar samt från leverantörer som bara har upphämtning 1-2 gånger i veckan.
Vi skickar beställningar med DHL alternativt Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån, brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter vikten på varorna - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Fraktkostnaden är från 69 kr och uppåt.
Vid ordervärde överstigande 999 kr (privatpersoner) och 1999 kr (företagskunder), bjuder vi på fraktkostnaden.
För att få handla i denna butik så krävs enligt lag att du är minst 18 år fyllda eller har målsmans tillstånd.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas innan återsändelse och så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Det är alltid garanti på de produkter du köper, normalt (1) ett år, på vissa produkter kan dock längre garantitider förekomma. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Returfrakten står vi för vid ångrat köp. Återbetalning löses via Klarna så snart vi mottagit och kontrollerat returen.
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Lägta ordervärde är 100 kr.
Samtycke för registrering av personlig data När du lägger en beställning hos SNOFED, behöver du ange personuppgifter såsom: person- eller organisationsnummer, namn, adress, e-postadress och telefonnummer. I samband med genomförandet av köpet godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullfölja vårt avtal med dig.
Kommer uppgifter att delas med tredje part? Dina uppgifter kommer att delas med Klarna och DHL enligt vårt leverantörsavtal gällande betallösningar och transport. Dina personuppgifter kommer bara att lämnas ut till tredjepart när valt betalsätt kräver att vi ska skicka dessa uppgifter vidare. Inga personuppgifter säljs vidare till tredjepart.
Vilka uppgifter sparas och hur länge sparas de? Vi kommer att spara nödvändig data så länge som vi är skyldiga att spara informationen enligt bokföringslagen. För att skydda dig mot bedrägerier kommer även IP-adressen att sparas.
Rätten att få tillgång till mina uppgifter Du har enligt GDPR rätten att få ta del av den information som vi har registrerat. Du har också rätten att begära att informationen ska korrigeras. Kontakta oss via info@snofedbutiken.se eller 0620-683590, så hjälper vi dig.
Hantering av personuppgifter Om du anser att vi på något sätt inte uppfyller kraven på hur personuppgifter hanteras, kan du kontakta Datainspektionen.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vårt mål är att du som kund alltid skall känna dig nöjd och trygg med dina köp hos oss.
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
SNOFED
Tingshuset
Djupövägen 38
881 31 Sollefteå
0620-683590
Produkten har blivit tillagd i varukorgen